سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکیم، کسی است که بدی را با خوبی پاداش دهد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :42
کل بازدید :493673
تعداد کل یاداشته ها : 80
103/2/5
2:51 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
بنیامین جعفریان[29]
فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی شیمی از دانشگاه خلیج فارس بوشهر هستم و در حال حاضر مشغول به تدریس در مقطع کارشناسی و کاردانی در رشته مهندسی شیمی و صنایع شیمیایی هستم. سابقه تدریس در درسهای عملیات واحد، انتقال جرم، مکانیک سیالات، کنترل فرآیند، ریاضی مهندسی، محاسبات عددی و کاربردرایانه را دارم

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
انــتقال گــاز به نقاط دوردست[1] توربین های گازی[1] شیمی نفت[1] محمد مصدق و ملی شدن صنعت نفت[1] رزین های مبادله گر یون[1] ده شرکت برتر نفت و گاز جهان[1] حرف رو در رو[1] گرافیت و الماس[1] عذر خواهی!!![1] محلولهای مغناطیسی نانو![1] طبعم به گناه کرده عادت[1] عید رهائی[1] مدرسه مورچه ها[1] سبکترین و سنگین ترین فلزات[1] طراحی انبردست[1] مگس جاسوس[1] 6 حالت ماده[1] سفر در زمان یک واقعیت؟!.....[1] روز دانشجو[1] پلاستیک آینده[1] سوالات استاتیک[1] حفره سیاه فضائی[1] ایا همزاد داریم......!؟[1] مقالات دوستان[2] راز استحکام تار عنکبوت[1] ABS[1] اشعه مادون قرمز[1] Steel and Iron at a glance[1] Screwdriver in Details[1] خودروی هیبریدی چیست؟[1] General function of Gas power plant[1] معادله حالت چیست؟[1] طراحی و ساخت دستگاه تست سنسور تصادف[1] Fuel Cells[1] Nano powder[1] Optical Fiber[1] مجله انجمن[1] مقلب القلوب[1] کاربراتر[1] Shape memory alloys[1] Compressor[1] تعطیلات[1] nanothechnology safty and application[1] نانو شیشه[1] FERROFLUID[1] هوای پاک با فناوری نانو[1] تهیه‌ی نانو کامپوزیت های منیزیم و کاربردهای آن[1] Ferrofluid[1] نانوسرامیک[1] متن برگزیده[1] گذری بر کاربردهای فناوری‌نانو در صنعت آب‏[1] سلام[1] نانو[1] ابداع یک سیستم دارورسانی جدید د ...[1] فناوری نانو چیست؟[1] نانو چیست (2)؟[1] نانو(3)[1] موتورهای هوای فشرده چگونه کار می کنند؟[1] وبلاگ[1] میلاد یگانه منجی[1] ترمزهای ضد قفل چگونه کار می کنند؟[1] سلام بر حسین[1] وارد کردن نانولولههای چنددیواره در پلیمر با استفاده از میدان ...[1] ENTROPY[1] روکشهای جدید ضد میکروبی با استفاده از نانولولههای کربنی[1] سلام به همه و آرزوی سلامتی برای همه[1] Thermodynamics of Rubber-like Elasticity[1] Theoretical calculation of equilibrium constant[1] سوخت گیاهی[1] مک کیب[1] پروژهای فنی مهندسی[1] least square[1] Biomass[1] تخمیر[1] حل معادلات غیرخطی[1] Hysys[1] تعادل بخار مایع(کدنویسی)[1]

محققان کشور موفق به کسب دانش تولید سوخت زیستی با استفاده از روغن های خوراکی و چربی های گیاهی و حیوانی شده اند و دراین راستا طراحی نخستین بیوپالایشگاه کشور را نیز با هدف تولید سوخت های زیستی و تجدیدپذیر (بیودیزل) به انجام رسانده اند که پیش بینی می شود با امضای قراردادی میان دانشگاه تربیت مدرس و وزارت نفت تا یک و حداکثر 2 سال دیگر احداث  شود.


با این دستاورد محققان ایرانی، به زودی شاهد به کارگیری سوخت های زیستی به جای سوخت های گازوئیلی در خودروها خواهیم بود.مهدی فیض ا... نژاد، محقق دانشگاه تربیت مدرس و مجری طرح تولید سوخت طبیعی زیستی (بیودیزل) با استفاده از روغن های خوراکی، چربی های گیاهی و حیوانی با اعلام این مطلب در گفت وگو با خراسان افزود: سوخت بیودیزل نوعی سوخت زیستی و تجدیدپذیر است که در موتورهای دیزلی به کار برده می شود و می تواند جایگزین مناسبی برای سوخت های دیزلی و از جمله گازوئیل باشد.


درحال حاضر 30 کشور اروپایی وآمریکایی با رویکرد جایگزین کردن سوخت های طبیعی به جای سوخت های فسیلی به تولید و مصرف سوخت های طبیعی روی آورده اند و ایران نیز ناگزیر به قدم گذاشتن در این عرصه است. ...


                         


وی خاطرنشان کرد: مواداولیه این سوخت تری گلیسرید شامل روغن های خوراکی وغیرخوراکی و پسماندهای روغن مصرفی در منازل است. از جمله روغن های خوراکی قابل استفاده برای تولید سوخت می توان به روغن ذرت، سویا، آفتاب گردان و کلزا اشاره کرد.


وی اضافه کرد: سوخت های بیودیزل آلودگی به مراتب کمتری نسبت به گازوئیل دارد چرا که حاوی مقادیری اکسیژن است و به هنگام احتراق هیدروکربن  کمتری تولید می کند و به طور کلی فاقد سولفور است و در مجموع آلودگی بسیار کمتری ایجاد می کند. وی افزود: با توجه به این که در تولید این نوع سوخت می توان از پسماندهای چربی یا روغنی (اعم از چربی های حیوانی و روغن های گیاهی) استفاده کرد، تولید این نوع سوخت بسیار مقرون به صرفه است. این روغن ها طی واکنشی به بیودیزل تبدیل می شود و در موتورهای دیزلی فعلی- بدون این که نیاز به هرگونه تغییری در ساختار موتور باشد- می توان از این سوخت ها استفاده کرد.


بنابراین ما در تولید این نوع سوخت حتی می توانیم از پسماند روغن های خوراکی که در آشپزخانه های صنعتی دور ریخته می شود، استفاده کنیم. وی تاکید کرد: تلاش برای تولید صنعتی سوخت های بیودیزل در کشور پیش از این نیز انجام شده است اما پروژه هایی که ما اجرا کرده ایم نخستین پروژه ادامه  دار بوده به گونه ای که به مرحله طراحی بیوپالایشگاه رسیده است و در صورت تامین اعتبار، سال آینده اولین بیوپالایشگاه کشور احداث می شود.


وی اضافه کرد: طراحی این بیوپالایشگاه توسط یکی از دانشجویان مقطع دکترا و بادرنظرگرفتن فاکتورهای جدید و منحصربه فردی انجام شده است و به صورت مقاله به چند نشریه معتبر خارجی ارائه شده و مورد استقبال بسیاری از متخصصان خارجی قرار گرفته است وی با بیان این که کلیه فعالیت ها و آزمایش های نیمه صنعتی تولید سوخت بیودیزل در کشور انجام شده که نتایج بسیار خوبی نیز داشته است، گفت: با احداث این بیوپالایشگاه ما می توانیم سوخت های طبیعی و زیستی (بیودیزل) را با ظرفیت 8تن در روز تولید کنیم که چنان چه بتوانیم مواداولیه بیشتری تهیه کنیم ظرفیت تولید افزایش خواهد یافت.


وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه ها این است که با احداث این پالایشگاه طی مذاکراتی با شرکت واحد و شهرداری، بخشی از سوخت موردنیاز اتوبوس ها را فراهم و جایگزین گازوئیل کنیم. در این صورت می توانیم آلودگی ناشی از سوخت های دیزلی را در کشور تا حد قابل توجهی برطرف کنیم.


وی خاطرنشان کرد: سوخت بیودیزل فاقد سولفور است درحالی که سولفور موجود در گازوئیل ایران بالای 1000ppm است، ضمن آن که هیدروکربن یا دوده ناشی از سوخت های فعلی در سوخت های بیودیزل به مراتب کاهش می یابد و میزان گاز CO نیز به دلیل آن که این نوع سوخت حاوی اکسیژن است به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد و به طور کلی طبق برآوردهای انجام شده، استفاده از این نوع سوخت تا 90درصد آلودگی ناشی از سوخت گازوئیل را در شهرها کاهش می دهد.


وی با بیان این که احداث اولین بیوپالایشگاه در کشور با ظرفیت تولید روزانه 8 تن سوخت بیودیزل حدود 5/1 تا 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: این هزینه چندان زیاد نیست به ویژه آن که محصول تولیدی آن از هر حیث مقرون به صرفه و بی ضرر برای محیط زیست است. وی گفت: در این زمینه درحال مذاکره با وزارت نفت و به طور مشخص شرکت نفت هستیم.

منبع:http://qaennews.parsiblog.com/839597.htm


87/11/27::: 4:12 ع
نظر()